Fangstrapporter

16 Ørreder til 2 mand

Lock Ness på Tissø ?

23-7-2010.

Torsdag d. 23 juli havde jeg inviteret Anne-Lise med på Tissø, fiskeriet gik fint vi fangede ca. 50 aborre,
hvoraf de 4  var over kiloet: 1300, 1250, 1150 og 1100 gr. Men medens vi fiskede ved Aborreholmen, fik
Anne-Lise noget mærkeligt på krogen, vi blev meget forskrækket da vi troede det var et levende ”uhyr”
da det dukkede op af vandet.
Men det viste sig, at der er nogen der tror på metoden, store agn giver store fisk, dette agn måler
38 cm når det bliver rettet helt ud, gad vide om de har fanget noget på det.

Tommy

Anne-Lises mærkelige fangst

Tur på Tissø d. 10 maj 2010:

Mandag d. 10 maj 2010.

Der var lovet let vind fra vest, så jeg tænkte at det var tid til første fisketur på Tissø i år, der var jo  fanget nogle enkelte gode aborre, så det var et forsøg værd, Gedden blev bestilt hos Per, så blev bilen læsset, der skal meget grej med når man skal fiske på søen, der er jo mange måder at fiske på, så der skal ikke mangle noget, i aftes var jeg lige ude og lyse 10 orm, på græsplænen.

Jeg var klar til at sejle ud da klokken var ca. 09.30, der var lidt skum på bølgerne, men vindstyrken vist kun 3-4 m/s, så det var til at have med at gøre, jeg havde taget en orangefarvet bøje med som jeg havde fundet på en kysttur, den ville jeg binde sammen med den nordlige bøje, da jeg syntes de hvide dunke ikke altid er nemme at se, så den sidder nu på den nordlige bøje.

Først pimpelfiskede jeg lidt, men der var ingen kontakt, så jeg begyndte at trække, rundt om Holmen med et par ToP-wobler, og ved første omgang da jeg passerede den sydlige bøje var der bid, på den rød/kobber wobler, det viste sig at være en flot aborre 47 cm, da den blev vejet kunne den lige snige sig op på 1500 gr. Så det var en god start, men der skete ikke mere, selv om jeg var rundt 3 gange mere, på vejen hjem trak jeg med Tissø blinkene, inde på 2 m vand, der var mange fisk og se på loddet, men der skete ikke noget før jeg var ved at være ovre ved åen, så var der bid på det ambulacefarvede Tissøblink, men da jeg strammede linen op, var der ingen kontakt, så jeg tænkte den er hoppet  af igen, men så var der alligevel kontakt, medens jeg rullede ind, og så var der slap line igen, jeg tænkte det er en mærkelig fisk den, eller også må det være en lille aborre, da fisken kom hen til båden kunne jeg se fisken lidt ned i vandet men der var ingen striber på den, så stor var min overraskelse da jeg så det var en ørred, den målte 45 cm og vejede 950 gr. så det endte med at være en god tur, med overraskelse.

7 Ørreder på en tur 07-04-2010:

Jeg var en tur på kysten fristet af det gode vejr, det som vi ikke har haft for meget af i dette forår, og det var en givtig dag,
det blev til 7 ørreder, men desværre kun en over mål, men spændingen er der hver gang man kan mærke, når ørrederne
skubber til wobleren, der var en 20 gr´s ToP-gl.wobler i grøn/hvid, min favorit farvekombination.

En mand 25 ørreder 23/25-10-2009:

Peer Egon Hansen var et par dage ved Rørvig, og havde heldigvis fiskestangen med, det var en god ide, da der var mange
ørreder ved kysten der oppe, det blev til 25 ørreder, hvor de 4 var over målet, med den største på 2,5 kg og de 3 lige over målet.
De blev alle fanget på den rød/hvide ToP-wobler.

Peer Egon Hansen en glad mand med sin ørred på 2,5 kg

En tur på Tissø 19-05-2009:

Den første fisketur på Tissø i år, var meget vellykket, jeg havde inviteret Poul Andersen med, vi startede fiskeriet på nordsiden
af Aborreholmen, vi prøvede først med spinner, med det var der ikke nogen interesse for, så prøvede jeg med et bundrig med orm,
så kom der gang i den, den første aborre vejede 1520 gr, min til dato største, jeg har fanget på Tissø, det blev til 5-6 stykker, så gik
det i stå, vi flyttede så ned til sydenden af Aborreholmen, der begyndte aborrene at bide igen, men nu vill de ikke bide på ormene,
nu var det kun jigss de ville tage, et forsøg med en spinner, gav en gedde på 4,9 kg. i alt fangede Poul 1 gedde på ca. 1,5 kg og
5 aborre, og jeg fangede 2 gedder en på ca. 1 kg og den på 4,9 kg + 8 aborre.
De 13 aborre vi fangede vejede fra 1520 gr. til den mindste på lige ud 1000 gr.

. .

HSF´s ToP week-end konkurrence 2007

Week-enden d. 23 - 24 marts, afholdt Høng Sportsfiskerforening en kystkonkurrence, hvor der deltog 14 af foreningen medlemmer.
Der blev indvejet 14 ørreder om lørdagen, og 3 om søndagen, med den største på 3,0 kg fanget af Henrik Jørgensen, på en 20 gr´s
ToP-wobler rød/kobber, ud af de 14 indvejede ørreder var de 13 fanget på ToP-wobler i farverne rød/kobber, grøn/hvid og grøn/kobber.

.                    .
                Nogle af lørdagens fangster                                                                        Søndagens fangster

HSF Kystkonkurrence 04-03-2007

Søndag d. 3 marts 2007, havde HSF sin første kysttur, vejret var perfekt, så de 12 mand der deltog, havde store forventninger, og de blev for nogens vedkommende opfyldt, der blev fanget 6 havørreder og en regnbue, havørrederne vejede 2 på 2,4 kg, 1 på 1,4 kg og 3 på 1,o, - 0,700 og 0,640 kg.
til sidst regnbuen den vejede 2,7 kg, alle blev fanget på ToP-wobler.

En god dag på kysten

Tirsdag den 20 februar 2007, den første dag på kysten med kontakt, vejret var fint og vandstanden meget høj, det startede efter en halv times fiskeri, da var der en "følger" efter, 10 kast senere fik jeg en havørred på ca. 38 cm som måtte retur, der gik så en halvtimes tid uden der skete noget, men så helt ude i kastet, var der et lille stød til wobleren, så fik den lige 5-6 hurtige omdrejninger på hjulet og så spinnestop, så faldt hugget, det var en havørred på 1,6 kg 51 cm, en flot blank fisk, det er mærkeligt man bliver aldrig træt af at se sådan en fisk, nå 5 kast senere, blev det til en regnbue på 37-38 cm, den måtte ud igen, 50 m længere henne af kysten, blev det til en regnbue mere på 40 cm, 2 kast mere, så var den der igen, det var en havørred på 950 gr 45 cm, næste kast, fisk på igen, men den ville ikke med hele vejen ind, men så var "festen" slut. Men som sagt en god dag på kysten, med 5 fisk på land.
Regnbuen kom ikke med på billedet, de er jo ikke kønne med de slidte haler.

Makreltur Sjællands Odde

Michael, Ole og Tom var i lørdag d. 12 august, med Nadia ude på Sjællandsrevet, for at fiske makrel, de fangede i alt 48 makreller
Michael fangede de 8 stk. , på en ToP-Salmo 30 gr´s blå/sølv. 650, 650, 670, 700 750, 780, 820 og den sidste på 1080 gr.

.                        .

Michael med Makrellerne fra Sjællands Odde.

Norge uge 30 - 2006

I uge 30 var Bee og Christian en tur i Norge på laksefiskeri, de fiskede i Gaula i Frösethölen og ude i en af fjordene ved Tronheim,
her er vist hvad de fangede på ToP-woblerne, Bee fangede den største laks, af de laks der blev fanget på turen, den på 9,1 kg.

.                        .

Bee med Laks på 9,1 kg fanget d. 30-07-2006                           Christian med en laks på  6,7 kg fanget d. 28 -07-2006
                    i Frösethölen i Gaula, på en 16 gr´s grøn/sølv                               i fjorden fra land, på en 16 gr´s grøn/hvid ToP-wobler.
                   ToP-wobler.

.                                          .

Laksen på 9,1 kg med den wobler                                         Bee med 2 laks den store på 9,1
                                  den blev fanget på.                                                                og en på 2,5 kg, som Christian fangede
                                                                                                                               på en 16 gr´s rød/kobber ToP-wobler.

2 Timers drømmefiskeri.

D. 11 april var Torben Larsen og Michael Jakobsen en tur på kysten, de oplevede et drømmefiskeri, inden for 2 timer fangede de 5 havørreder
og havde kontakt med flere på ToP-wobleren 16 og 20 gr´s rød/kobber, Torben fangede 2 ørreder 0,550 kg 41cm og 3,9 kg 73 cm,
Michael fangede 3 stk. 0,950 kg 45 cm, 2,0 kg 60 cm og endelig en på 4,9 kg 74 cm, så der var det store smil på da de kom og fik vejet dem.

Torben med havørred 3,9 kg 73 cm                  Michael med havørred 4,9 kg 74 cm                       Torben og Michael med alle 5

Mere Svenskekyst.

D. 1 april 2006 kørte 9 mand fra Høng Sportsfiskerforening, til den Sydsvenske kyst, det blev til 13 havørreder, hvoraf de 3 var "undermåler"
på 48-49 cm, største ørred var på 3,6 kg, næst størst var på 2,5 kg, resten var blankfisk mellem 50 - 60 cm.

.             .

Aksel fangede 3 ørreder 3,6 - 2,0                    Tom Rasmussen fangede heraf en undermåler
   1,8 kg alle blev fanget på 25 gr´s                      de andre vejede 1,5 - 1,28 kg alle fanget på
   rød/kobber ToP-wobler.                                 25 gr´s rød/kobber ToP-Fatwobler.

Havørred fra Svenskekysten.

Jeg fik lige lov af Martin Eggert, til at vise en flot Havørred på 2,900 kg, han havde fanget på en 20 gr´s rød/hvid
ToP-wobler på Svenskekysten.

Første Laks på Fat-wobleren.

For første gang skulle vi prøve præmierefiskeriet i Gaula, som starter d. 1 juni. vi tog afsted d. 30 maj, så vi var i god tid, med at gjort fiskegrejet klar, og få rejst forteltet på
Poul´s Campingvogn, som stod på Støren´s Campingplads, men da vi ankom var der nogle venlig sjæle der havde rejst det, så det var en god start.
Starten gik ved hjælp af nogle kraftige raketter da kl. 0.00, vi fiskede et par timer ved Støren, og tog så et par timers søvn, og kørte neden for Gaulfossen, på noget der hedder Øvre Løberg, da klokken blev 16.50 fik jeg bid på den nye ToP-wobler, Fat-wobleren som jeg havde store forventninger til, da den var velegnet til fiskeri i elven, Laksen viste sig at veje lige ud 4,0 kg, et flot spejlblank laks, min første i 2005, og min nr. 79 ialt.
Det blev ikke til mere de 4 dage vi fiskede, ud over en enkelt kontakt med en laks i 4-5 sek. dagen efter.

.        .

Laks nr. 79                                     Laks 4,0 kg fanget på
                                                                                   25 gr´s ToP-Fatwobler

Årets første gode fisk.

Så kom foråret d. 15 marts, jeg fik muligheden for at fiske et par timer, i nærheden af Slagelse, så valget stod mellem Frølunde Fed eller Kongsmark, vinden stod i sydvest og var frisk, så turen gik mod Kongsmark, da jeg bedst kan li` når vinden  er på, da jeg kom derud, så vandet fint ud, med bølger på en halv meter der lige brækkede, det dannede lidt grums i vandet så det var perfekt, det har det været før uden resultat, men i dag gik det anderledes, men hvad farve skulle jeg starte med, på denne årstid plejer, rød/gul eller rød/kobber at være sagen på  ToP-wobleren, så jeg bestemte mig til, at skifte mellem de 2 farvekombinationer, efter hver 20 kast.

Efter et kvarters tid havde jeg et lille hug på rød/kobber, men den blev ikke hængende, så skiftede jeg til rød/gul, men det ændrede ikke noget, så efter et par skift og en halv time senere, kom hugget på rød/kobber et lidt forsigtigt hug, så jeg troede at det var en undermåler, der havde taget tæt under land, men det viste sig hurtigt at det var det i hvert fald ikke, for pludslig tog den et langt udløb og lettede en meter over vandet, så så jeg det var en havørred en overspringer, og den var der krudt i, og den overraskede mig med at springe 4 gange og tog 5 - 6 lange udløb, når man tænker på at vandet er koldt, der plejer de ikke at være så stærke, men efter 15 - 20 min. måtte den i nettet.

Havørreden vejede 2,850 kg og målte kun 59 cm, så konditionsfaktoren var 106, ikke dårligt af årets første gode fisk.

Havørred 2,850 kg 59 cm

Tur på Tissø

Den 15 juni havde Høng Sportsfiskerforening, en fiskekonkurrence efter Aborrer og Gedder,
Kurt Jørgensen og Tommy Petersen, havde bestil båden "Skallen", der var afgang kl.05.00
så gik turen mod Aborreholmen, efter vi havde ledt efter Aborrerne, i en god timestid, fandt vi dem endelig på 11-12m vand, og så gik det stærkt, jeg foretrækker altid når fiskene står på over 3m vand, at pimpelfiske dem, og bruger alt afhængig om vi driver eller ligger stille, ToP-pirken i 25 eller 12 gr i farverne rød/kobber, vi fangede vel omkring 80 Aborrer, 1 Gedde og 1 Sandart som kun var 43 cm og måtte ud igen, men resultatet for mit vedkommende var at jeg havde 22 Aborrer med hjem med en samlet vægt på 16 kg, detgiver en snitvægt på 725 gr. . De 2 største vejede 1,260 og 1,120 kg min største Aborrer på Tissø har tidligere været på 1,100 kg, det har jeg ikke oplevet før, selvom jeg har fisket på søen i 40 år.
Kurt Jørgensen havde næsten lige så mange med hjem, hans den største vejede 1,050 kg
Den lille var den første vi fangede.

Ole Ganderup  trollingtur på Kalundborg Fjord.

Den 21 april var Ole Ganderup, ude at trolle på Kalundborg Fjord, han skulle prøve ToP-gl.wobleren i 32 gr. så den blev sat på den ene af stængerne, det blev til 3 havørreder, hvoraf de 2 vejede 1,136 kg og 0,944 kg, alle 3 ørreder bed på den grønne Top-gl.wobler.

HornfiskkonkurrenceHSF´s  12 maj 2002

Den 12 maj afholdte Høng Sportsfiskerforening den årlige Hornfiskkonkurrence, med ca. 150 deltagere, og der blev landet mange Hornfisk, og af der der fik præmie, var der ingen under 500 gr. 1 præmien gik til Heinz Skjoldstrup fra Sorø han fangede en Hornfisk på 800 gr. på en 16 gr´s ToP-Magneten i farven grøn/sølv.

HSF´s Jubilæumskonkurrence 24 marts 2002

Den 24 marts holdt Høng Sportsfiskerforening 50 års jubilæumskonkurrence, der var ca. 200
deltagere, og der dystedes i 3 klasser, Havørred, Torsk og Fladfisk, vejret var perfekt, men det var småt med bidelysten fra fiskenes side, alle 39 præmier blev dog uddelt, nogle af præmiefiskene blev fanget på top-wobler, 2 præmien i Torskeklassen og 3 af havørrederne,
der i blandt vinderfisken der manglede 1 gr i at veje 3 kg.

Jannik Ekkelund med Havørred på 2,999 kg
                           fanget på 20 gr´s grøn/hvid ToP-wobler.

Ørredkonkurrencen T.O.P.  17-18 marts 2001

I år, var der desværre kun tilmeldt 7 deltagere til konkurrencen, men det kunne ikke ses på
antallet af fanget ørreder, der blev i alt fanget 22 ørreder, hvoraf de 9 var over målet, heraf
var de 17 fanget på ToP-wobleren, deri blandt vinderfisken på 4,6 kg.

Mikkel Detz med vinderfisken på 4,6 kg 78 cm
                               Fanget på 16 gr´s ToP-wobler grøn/hvid.

Ørredkonkurrencen T.O.P.  18-19 marts 2000

Konkurrencen havde samlet 12 deltager, som skulle fiske lørdag og søndag, vejret drillede
lidt lørdag morgen, men det blev bedre op af dagen.
Men det gav kun 3 ørreder til indvejningen lørdag aften, så man blev enige om at det kun
kunne blive bedre om søndagen, da der var lovet bedre vejr, så alle var opsat  på at gå til
den fra morgenstunden, det viste sig også ved indvejningen kl. 13.00 at det var umagen
værd, der blev indvejet yderligere 11 ørreder, hvoraf de 3 ørreder vejede over 3 kg, der
blev i alt indvejet 14 ørreder, hvoraf de 13 blev fanget på ToP-wobleren.

Resultat:

6.  Aksel Petersen         ørred   0,920 kg

Fra indvejningen søndag d. 19 marts 2000, alle fanget på ToP-wobleren

16 ørreder til 2 mand

Fredag d. 7 april 2000, var Morten S. Hansen og hans fiskekammerat Steen Schæffer
ved kysten, det blev en dag de sent glemmer, de fangede 16 ørreder, med den største
på 2,8 kg, der var nogle enkelte under mål, men alle blev fanget på en 20 gr´s hvid/grøn